Bali roadtrippin' - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu Bali roadtrippin' - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu

Bali roadtrippin'

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

05 Juni 2009 | Indonesië, Batavia

Nog 2 weken over van mijn reis! Wat een raar idee, het heeft me een tijdje gekost om te wennen aan het idee dat het er alweer bijna op zit. (Ik heb het eigenlijk nog steeds niet helemaal door..)
Na Lombok heb ik een paar dagen in mijn eentje in Ubud doorgebracht, toen Roos in Jakarta aan het hockeyen was. Ubud is niet een bijster interessant stadje, dus die dagen waren niet zo boeiend eigenlijk.
Toen Roosje en ik weer herenigd waren hebben we voor 5 dagen een scooter gehuurd om ook Bali vanaf de scooter te bekijken. Transport is er gewoon erg duur (bussen e.d.) dus de scooto is de beste manier om alles te zien. We hebben ons in die 5 dagen zo vrij gevoeld! Je kunt overal heen, hebt geen verplichtingen, kunt overal stoppen en ziet de mooitste plekken van het eiland. Ik ga die vrijheid missen als ik weer thuis ben. Vanuit Ubud was het plan om naar het noorden te gaan, maar we kwamen opeens in het oosten uit, dus dat was ook goed :p Een nachtje aan een meer geslapen om toen de volgende dag richting het strand naar Lovina aan de noordkant van het eiland te rijden. Echt over de meest verlaten weg ooit (als je het al een weg kunt noemen, het was meer zigzaggen om de gaten te vermijden..), door een soort vulkanisch maanlandschap waar nog nooit een toerist is geweest. De dorpjes waar je dan doorheen komt (van 3 huizen) vraag je je dan toch af hoe mensen zo buiten de bewoonde wereld kunnen wonen!
Een dagje rust genomen, omdat de hele dag scooterrijden toch best wel vermoeiend is. Ik vind het wel heel leuk om te doen. Heb autorijden eigenlijk wel een beetje gemist, dus de scooto was een goeie substitute. Vanuit het noorden weer langzaam terug naar Ubud gereden met een tussenstop tussen de Balinese koffieplantages :)
Elke dag werden we wel verrast door een tropische bui, waarin je echt niet door kunt rijden. Onze dagelijkse verplichte stop om super zoete oploskoffie langs de weg te drinken.
Elke avond aten we in de kleinste lokale warungs (eettentjes) waar je echt voor 50 cent super lekker kunt eten (nasi goreng, mie, sate enz.) en de mensen vinden het geweldig als je er komt.

Waar Roos en ik wel erg achtergekomen zijn is dat Indonesie niet echt een backpackers land is. Het is een land waar mensen heen op vakantie gaan, je ziet dus heel erg veel stelletjes en groepsreizen rondlopen. Niet veel mensen alleen. Vooral op Bali komen de vakantiegangers voor het strand en wat leuke tempels en stadjes, maar verder is er niet heel veel te DOEN. En daar ben ik wel heel erg aan toe nu, wat doen, na ook best wel een tijdje van luieren, boeken lezen en op het strand liggen.

Aan het begin van deze week heb ik Roos gedag gezegd en zijn we allebei weer onze eigen weg gegaan. Zij op naar Chiang Mai in Thailand om samen met Odde en Lex op pad te gaan. Ik met de nachtbus naar Java.Op dit moment zit ik dus in Yogjakarta; Een leuke (en grote! Ik heb echt lang geen billboards, KFC en Mc Donald's gezien!) stad, waar ook nog wel wat backpackers zitten. Ben vandaag naar de beroemde, prachtige Borobudur tempels geweest en verder marktjes bezocht en de laatste Indonesische sfeer opgesnoven. Ga zometeen naar een traditionele Indonesische dansvoorstelling.

Over het naar huis gaan heb ik dubbele gevoelens, ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan vind. Aan de ene kant geniet ik nog heel erg van de vrijheid hier, en ik vind reizen gewoon geweldig dus ik wil eigenlijk nog niet dat het ophoudt. Aan de andere kant heb ik wel weer ontzettend zin om jullie allemaal weer te zien. Op gegeven moment wordt het toch vermoeiend om de hele tijd met weer nieuwe mensen hetzelfde gesprek te beginnen en heb je tempels nou ook wel gezien. Het klinkt heel verwend, maar die 'reismoeheid' heb ik van wel meer reizigers gehoord.
Dus ja, het gaat wennen worden om thuis te komen, maar daar heb ik ook weer genoeg leuke dingen te doen en kan ik weer gaan sparen voor een nieuwe reis!

Mijn laatste 2 weken gaan er zo uitzien: Morgen vlieg ik naar Kuala Lumpur, Maleisie. Wil in Maleisie heel graag op een leuk tropisch eilandje mijn duikbrevet halen, iets dat ik eigenlijk altijd al heb willen doen. Ik heb 10 dagen in Maleisie voordat ik op 17 juni naar (Ja hoor, don't worry het is toch gelukt een enigszins betaalbare vlucht te regelen, dus ik kom echt terug!) Delhi vlieg. Heb dan nog 1 dagje in Delhi, iets dat ik eigenlijk wel heel lekker vind, ookal is het er op het moment 41 graden. Ik wil deze reis graag afsluiten in het land waar ik begonnen ben en het langst geweest ben. Ik heb me erg thuisgevoeld in India en heb stiekem nog wel even zin in de Indiase chaotisch-heid.
Ter info voor degenen die dat willen weten: ik land op 19 juni 2009 om 22.35 uur met vlucht VS4115 op Schiphol.

Tot heel snel alweer!
Zoen

PS Er staan trouwens een paar foto's van Gili Trawangan op facebook, voor de genen die dat hebben. Komen er waarschijnlijk nog wat meer!

  • 05 Juni 2009 - 10:32

    Daan:

    Hoi Nienke,

    Leuk dat je ook Bali en Java doet! Wij zijn daar twee jaar geleden geweest. Bali is mooi he?

    Weet je inmiddels dat je nicht Carlijn mee doet aan het AVRO Junior Songfestival? Ze staat op 19 en 26 september met haar eigen liedje in de liveshows op TV!

    Veel plezier nog de laatste twee weken!

  • 05 Juni 2009 - 10:49

    Frank En Agnes:

    Lieve Nienke,

    weer een mooi verhaal. Nu is het aftellen begonnen..
    Dankzij jouw prachtige verhalen, konden wij ons een beeld vormen hoe jij het allemaal hebt ervaren.
    Straks heb je je duikbrevet en kunnen jij en Tom in Turkije ook duiken??
    liefs en tot gauw.

  • 05 Juni 2009 - 11:20

    Henk Lette:

    Hoi Nienke, Wat klinkt het allemaal druk. Geen tijd om even te luieren ergens? Maar het ziet er goed uit, veel gezien en meegemaakt en je reis afsluiten in India lijkt me inderdaad ook heel gepast.
    Misschien twijfel jij nog een beetje, maar wij zijn er wel klaar voor, hoor, om je weer in Nederland terug te zien.
    Nog twee weken, de tijd vliegt.
    Vanuit Nairobi, waar ik deze week even neegestreken ben, wens ik jou nog hele leuke dagen, weken en een goede terugvlucht en aankomst op Schiphol.
    Groetjes van ons.

  • 05 Juni 2009 - 14:34

    Meik:

    Leuk om nog even je laatste verhalen te horen! Geniet nog lekker van Maleisie, shit, wat ben ik jaloers op t duiken!
    En tot vrijdag 19 juni :D:D:D

  • 05 Juni 2009 - 17:15

    Nien:

    Hé Nien,

    Wil eigenlijk vooral nog even zeggen: heel veel plezier, de laatste twee weken... Leuk dat je nog in India komt. Ik heb heel veel zin om je weer te zien! Gelukkig kan het nog even voordat ik ook weer weg ga.

    Thanks voor al je leuke verhalen :). ××××

  • 06 Juni 2009 - 11:56

    Anouk:

    Nienke!
    Ik heb zon super zin om je weer te zien! En een heel leuk verhaal weer :) Ik vond je mailtje ook heel erg leuk!
    Tot snel en geniet nog even van de twee weken, en vooral nog even van india!
    Liefs Anouk

  • 06 Juni 2009 - 14:27

    Annelies:

    Dank voor al je mooie verhalen. Geniet nog van de laatste weekjes. Wij vinden het in elk geval weer erg gezellig als je er weer bent! Tot heel gauw. Lieve groet

  • 07 Juni 2009 - 19:20

    Frank:

    Heel veel plezier in deze laatste weken in Indonesie en India.
    Groet van F.L.A.T.

  • 11 Juni 2009 - 03:12

    Bb-mattie:

    Neintje!

    Pff, ik weet helemaal hoe jeje voelt! Ik heb op dit moment nog maar 3 weken in Melbourne :(
    En over 2 weken vliegen mn ouders en zuster alweer over!

    Daar gaat onze vrijheid...

    Geniet er nog heeel veel van die laatste 8 dagen!

    Niet verdrinken en veel liefs uit Ozzie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

India & Nepal

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2009

Home, Home! Home? Home.

05 Juni 2009

Bali roadtrippin'

20 Mei 2009

Roos en Nien in paradise

04 Mei 2009

De Himalaya getrotseerd > op naar ABC!

20 April 2009

Happy 2066!
Nienke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 32255

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 20 December 2014

Stage EAWAG

11 Juli 2011 - 26 Januari 2012

Downunder

03 Januari 2009 - 19 Juni 2009

India & Nepal

Landen bezocht: