The orphange - Reisverslag uit Jaipur, India van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu The orphange - Reisverslag uit Jaipur, India van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu

The orphange

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

07 Januari 2009 | India, Jaipur

Helleu,

Daar ben ik weer! Ik zal even reporteren hoe mijn eerste dagen in the orphange zijn geweest, er is namelijk zoveel te vertellen! Dinsdag heb ik dus voor het eerst in het Gandhi Nagar orphanage gewerkt. (Ik weet trouwens geen adres Es, als je ballonnen wil sturen kan dat naar mijn eigen adres, dan neem ik ze mee > wordt een hit!) Ik vond het wel spannend om daar echt 4 uur achter elkaar bezig te zijn, dat is echt lang! Toen we (amelia&ik) binnenkwamen werden we meteen begroet doordat iedereen aan ons ging hangen en op ons ging klimmen. Daarna moesten ze meteen in bad. Dat gaat zo: eerst kleren uit, dat spoelt iemand ze een voor een af met een tuinslang, ik moest ze afdrogen en olien; dus ik zat op een stoel met een handdoek en kwamen ze een voor een langs. Ook moest ik (olijf!)olie op ze smeren, geen idee waar dat goed voor is, waarschijnlijk zodat ze geen luizen op hun lichaam krijgen... Naast mij zaten 2 mensen om de kinderen aan te kleden.

Om nog even terug te komen op die luizen: alle kinderen hebben hoofdluis hier, en amelia heeft het ook (gehad?). Wij volunteers moeten ons haar bedekken zodat wij het ook niet krijgen.(fam. Lette, jullie boef-sjaal-muts-ding blijkt ook geweldig te werken als anti-luizen hoed!) Ik heb het vooralsnog niet, maar ben toch maar preventief aan de luizenolie begonnen... Gister trok een van de kinderen mijn muts af en zag mijn haar. Ik zal niet gauw zijn gezicht vergeten; hij was shocked! Had nog nooit blond haar gezien en barstte keihard in lachen uit :)

Na het bad, wat echt een uur duurt ofzo, heel gedoe al die 21 kindern, gaan ze gewoon spelen en worden wij geacht ze te entertainen, schone broek aan trekken, eten geven (vooral de gehandicapte kinderen zijn daarin moeilijk), knuffelen, etc. Eigenlijk ben ik gewoon een grote knuffelbeer hier.:p

Alle kinderen zijn heel lief, en achter elk kind zit een verhaal. Zo is er eentje that breaks my heart. Hij is een former straatkind dat zijn ouders is kwijtgeraakt. Heeft geen adoptieperspectieven omdat hij nog ouders heeft. Ergens. Maar die kunnen hem nooit vinden watn hij heeft geen achternaam en zijn ouders kunnen niet bewijzen dat ze zijn ouders zijn. Hij zit onder de littekens en je ziet gewoon in zijn ogen dat hij erge dingen heeft meegemaakt. Hij is hier nog maar 3 weken en loopt vaak in huilend zichzelf gekeerd en hulpeloos rond. Ong. 2 jaar oud. Als ik dat kindje zie krijg ik zin om te huilen.
ZO heeft ieder kind zijn eigen achtergronden personality. Sommigen zijn echte boefjes, anderen zijn nog heel klein. Ik denk dat ik nu al van ze hou.

Mijn dagelijks leven ziet er hier ong zo uit: ik sta op om 7uur (jaja, zelfs ik), wassen en ontbijten en de krant lezen. Idd, ik lees hier zelfs de krant heb ik in NL nooit tijd voor, maar we hebben hier de Jaipur Live en de Hindustan Times.
Om 8 uur naar the orphanage tot half1, ben ik om 1 uur weer thuis. Dan lunchen en dan heb ik de hele middag vrij om te doen wat ik wil. Maar moet vaak wel even bijkomen van het werken. Afgelopen dagen heb ik een beetje de buurtwinkeltjes gezien.

Gister zijn er 2 nieuwe volunteers gekomen, een ouder Amerikaans echtpaar. Leuk om weer andere mensen te hebben om te praten. Morgen komen er nog 2.
Vandaag was het Amelias laatste dag in het weeshuis. Dat betekend dat ik het vanaf nu alleen moet doen want de ander volunteers die nog komen doen het teaching program.
Dat zal wel moeilijk worden, zeker de eerste dagen. Ik wilde een uitdaging? Nou, die krijg ik!

Tot snel! Liefs

  • 07 Januari 2009 - 08:21

    Erik:

    Heej Nienke!

    Wat een verhaal! Maar goed om te horen dat alles goed gaat.

    Bedankt dat je ons zo op de hoogte houdt, en veel succes verder!

    Erik

  • 07 Januari 2009 - 08:28

    Esther:

    Wauw Nien, wat ongelofelijk! Wat heb je al veel meegemaakt!

    Ik vind het grappigst dat hij zo moest lachen om je blonde haar :P Ik zie jou ook al lachen, om hem weer. Wat grappig!

    Het moet wel zwaar zijn om sommige zo met de ziel onder hun arm te zien lopen. Maar.. Eigenlijk ga jij daar misschien wel verandering in brengen!

    Wauw Nienemien!

    De allergrootste zoen voor de krantlezer Nien :)
    Es

    Ps. ik weet je adres niet, die bedoelde ik eigenlijk :P

  • 07 Januari 2009 - 08:58

    Anne Lycia:

    Wouw!
    Jij bent zo stoer!!!
    Het is super om je verhalen te lezen! Nu al!
    Ik ga het helemaal bijhouden! :D
    Kus!
    Anne Lycia

  • 07 Januari 2009 - 10:40

    Anouk:

    Nienke!!!:D Wauw! Hahaha dat met dat blonde haar, ik zie het helemaal voor me! geweldig!
    Het klinkt zo super leuk:D Ik vind je lief!
    Kus Anouk

  • 07 Januari 2009 - 11:53

    Oma Ank:

    Lieve Nien,Wat ben je goed bezig.
    Ik denk de hele dag aan je en kan je niet uit mijn hoofd zetten.
    Fijn dat je zo uitgebreid vertelt,veel sterkte,meid en rust lekker uit tussendoor.
    Liefs,oma ank.

  • 07 Januari 2009 - 13:47

    Meik:

    Lieverddd, ik krijg hier zelfs tranen in mn ogen van je verhalen! Wat bijzonder allemaal :) Heel erg goed van je dat je dit voor die kids doet, jouw liefde is zo speciaal voor ze!

    Ik ben benieuwd naar foto's! Zet je ze snel een keer op de site? Ben benieuwd hoe alles eruit ziet en waar je nu leeft! Ik ga weer snel verder met spieren tekenen, wat een andere wereld zeg!

    Tot snel schat, en zet hem op! Je bent een kanjer!
    En ik mis je!

    xxx

  • 07 Januari 2009 - 18:53

    Linde:

    Hoi lieve nien,
    Klinkt echt supercool allemaal! Leuk om te lezen, ben benieuwd naar alle verhalen die er nog komen.
    Liefs Linde

  • 08 Januari 2009 - 13:24

    Myrthe:

    Haha Nien, ik dacht laat ik eens op de website kijken of je er al wat opgezet hebt, staan er zelfs al meerdere berichtjes!:D
    Ik denk echt heel vaak aan je, hoe het met je gaat en wat je allemaal doet, en nu ik het lees vind ik het nog geweldiger allemaal! Lieverd, geniet ervan, ik zal zeker je weblog bijhouden!;)
    O haha en trouwens, mijn Letterkunde mondeling ging heel goed:D
    Dikke smakkerd, Myrt

  • 08 Januari 2009 - 13:24

    Myrthe:

    Haha Nien, ik dacht laat ik eens op de website kijken of je er al wat opgezet hebt, staan er zelfs al meerdere berichtjes!:D
    Ik denk echt heel vaak aan je, hoe het met je gaat en wat je allemaal doet, en nu ik het lees vind ik het nog geweldiger allemaal! Lieverd, geniet ervan, ik zal zeker je weblog bijhouden!;)
    O haha en trouwens, mijn Letterkunde mondeling ging heel goed:D
    Dikke smakkerd, Myrt

  • 08 Januari 2009 - 17:22

    Dieneke:

    Nien!
    Het klinkt écht heeel tof allemaal! Dat blonde-haar-verhaal is best wel briljant :) Je verhalen zijn echt leuk om te lezen!

    Dikke kus

  • 08 Januari 2009 - 18:44

    Boris & Ella:

    Hoi nienke , ik vind het wel spannend hoor wat je daar allemaal meemaakt met die kinderen leuk om het te lezen en veel succes doegg van boris

    hoi,leuk wat je met die kinderen doet geef je ze ook een kusje van mij? duizend kusjes van ella


  • 09 Januari 2009 - 20:04

    Charlotte :

    Van je ouders je weblog doorgekregen en wat een spannende dingen maak je al mee. Zo'n weeshuis hebben wij ook ooit in Bangkok bezocht en ook daar hingen de kinderen als aapjes om je nek. Ik denk dat ze wel een en ander te kort komen en je zo graag willen voelen. Heel veel sukses met het vinden van een eigen plekje. Dat je daar iets kan betekenen, mag wel duidelijk zijn. Groet, Charlotte (vriendin van Hilly en Jan Willem)

  • 09 Januari 2009 - 21:22

    Franka:

    Gaat je goed af Nien! :D
    Held!

    Inderdaad je blonde haar situatie lijkt me hilarisch! En dat jij ooit nog eens zo enthousiast zo vroeg uit je bed zou komen. Dat had ik na (maarliefst 10 dagen Rwanda) niet van je verwacht ;)

    Veel succes komende tijd weer.

    Liefs,
    Franka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

India & Nepal

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2009

Home, Home! Home? Home.

05 Juni 2009

Bali roadtrippin'

20 Mei 2009

Roos en Nien in paradise

04 Mei 2009

De Himalaya getrotseerd > op naar ABC!

20 April 2009

Happy 2066!
Nienke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 32302

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 20 December 2014

Stage EAWAG

11 Juli 2011 - 26 Januari 2012

Downunder

03 Januari 2009 - 19 Juni 2009

India & Nepal

Landen bezocht: