Weekend! - Reisverslag uit Jaipur, India van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Jaipur, India van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

11 Januari 2009 | India, Jaipur

Even een korte update en ik zal wat foto's uploaden, ik ben er eindelijk achter hoe dat moet :p
Hoi!
Donderdag was mijn eerste dag alleen in the orphanage, en ik zag er sochtends eigenlijk best wel tegenop om er heen te gaan. Maar toen ik er eenmaal was liep het uit zichzelf heel erg goed! De kids zijn lief, ze beginnen mijn naam te kennen (ik heet hier 'nienkah didi'; didi betekent zuster in Hindi) en ik begin wat Hindi woordjes op te pikken. Gaat toch sneller dan je denkt, van tevoren dacht ik: wauw, dat lukt me nooit om dat te spreken! Maar het gaat steeds beter, elke dag leer ik er wel wat nieuws bij. Vrijdag kwamen er 2 nieuwe Canadese meisjes in huis wonen, dat is leuk, meer gezelschap. We zijn nu met zijn 5en en zometeen komen er nog 3 bij, dus dan is het volle bak!.
Zaterdag eerst heel lang uitgeslapen, dat was wel nodig na de hele week vroeg opstaan! Smiddags met zijn 4en (dwz de Amerikaanse vrouw en de 2 Canadese meisjes) eindelijk wat van de stad gezien. We zijn naar the pink city geweest, het oude gedeelte van Jaipur waar alle huizen roze zijn. Was er ontzettend druk, maar wel heel mooi. We hebben daar (onzettend toeristisch) een paleis bezocht en verder lekker door de stad gewandeld. Elke verkopen hier van elke winkel probeert je naar binnen te lokken en soms gaan ze gewoon voor je staan en laten ze je er niet door. :p
Aan het eind van de dag gebeurde er een ongeluk vlak voor onze neus (gelukkig was het niet ernstig) en daarna moesten we met zijn vieren in een tuktuk gepropt naar huis, met een chauffeur die zo roekeloos reed dat we bijna niet durfden te kijken. Het gaat telkens maar net goed.. Wat wel heel cool is hier is dat ze gewoon tempels midden op de weg hebben! Daar rijd het verkeer dan gewoon omheen.
Woensdag heb ik vrij, want dan is het kite festival. We hebben vandaag alvast geoefend met vliegeren, is moeilijker dan je denkt! Het is nu heel gezellig met de andere volunteers, veel interessante gesprekken en verhalen krijg ik te horen. Ik voel me hier nu thuis en heb steeds ook zin om in het weeshuis te werken. Ik denk veel aan de kids en voel me ongeloofelijk waardevol. Ik ben blij dat ik kan bijdragen aan het geluk van iemand anders die dat nodig heeft!
Tot snel, hele dikke knuffels

PS Op de foto's zie je het huis waar ik woon, the pink city en mijn schatjes uit het weeshuis :)

  • 11 Januari 2009 - 09:52

    Emma:

    Wauw wat een super mooi verhaal weer!
    En fijn om te horen dat je je al een beetje thuis begint te voelen :)
    Ben benieuwd naar de foto's!
    Liefs!

  • 11 Januari 2009 - 10:05

    Meik:

    Lieverd, het klinkt geweldig! Ik ben best een beetje jaloers, zou heel graag langs willen komen!
    Ben je Robbert(van Fem ;)) al tegen gekomen? Vast niet, haha, die hangt echt de toerist uit, terwijl jij zulk goed werk aan't doen bent!
    Geniet er lekker van!

    xx

  • 11 Januari 2009 - 10:21

    FLAT:

    Lieve Nienkah didi,

    Wat heb je een mooi verhaal geschreven en wat fijn om te lezen, dat je het zo goed naar je zin hebt. Wij allemaal lezen met veel plezier al je verhalen, liefs van ons allen, Agnes

  • 11 Januari 2009 - 10:37

    Yelte:

    hoi nienke,fijn om te lezen dat het goed met je gaat.ik heb geschaatst de afgelopen dagen.Jord en papa ook.kun je in india ook schaatsen? of is het daar erg warm? groetjes de 4 J's uit Soest

  • 11 Januari 2009 - 12:00

    Myrthe:

    Yesss weer een berichtje van Nienke, heerlijk om te lezen! wat fijn dat je je zo thuis voelt, en het klinkt ook gezellig! Geef de lieve kindjes een kusje van mij,en ook een kusje voor jou natuurlijk!

  • 11 Januari 2009 - 12:11

    Maartje:

    Hee nienke!
    Wat leuk om je verhalen te lezen zeg, echt supertof! :)
    Ik zit hier gewoon lekker met je mee te genieten, hihi.
    Ik kan niet wachten tot je volgende berichtje!
    Geniet ze!:)
    Kusje

  • 11 Januari 2009 - 12:44

    Ingo:

    Hee Nienke,
    Zo je eerste week zit er al weer op! Hier lijkt hij zo voorbij te zijn gevlogen, bij jou zal ie denk ik langer geduurd hebben door al je nieuwe ervaringen. Leuk om je updates te lezen van een totaal andere wereld. Ben erg benieuwd naar de foto's!
    Groeten, Ingo

  • 11 Januari 2009 - 14:37

    Wim:

    Mooi dat je je nu op je plek voelt! Ik blijf je verslagen volgen ;)

  • 11 Januari 2009 - 15:58

    Henk Lette:

    Hoi Nienke, Klinkt lekker, gelukkig. Dat verkeer lijkt me inderdaad chaotisch, maar waarschijnlijk ben jaar na een paar weken ook al aan gewend. Goed dat je je op je plek voelt.
    Groeten van ons.

  • 11 Januari 2009 - 18:14

    Alexander:

    Hoi Nienke,

    Wat tof allemaal! Ik zie het allemaal helemaal voor me, je kent me. Ik krijg al jeuk in m'n haar als ik het eles, doe me een lol en ga door met de luizenshampoo, want als ik je in Cambodja aantref, hoop ik eerlijk gezegd niet op luizen als Indiaas suvernirtje, hehe.

    Volgens wikipedia kun je op 14 januari Makar Sankranti gaan vieren! Geen idee wat het is, maar heb je er al zin in?

    Groetjes,

  • 12 Januari 2009 - 07:49

    Esther:

    Wauw Nien!
    Je stukjes zijn super leuk en fijn om te lezen :D

    Een week alweer! Gekkenhuis!

    Tot snel ;) Grappie!

    Es!

  • 12 Januari 2009 - 08:38

    Tina:

    hai nienke, ik heb je log doorgekregen van hillie. Super mooi om te lezen. Ik heb iets soortgelijks gedaan een eeuw geleden in Nepal, dus ik lees (af en toe) herkenbare dingen. Geniet en verwonder!

    doeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

India & Nepal

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2009

Home, Home! Home? Home.

05 Juni 2009

Bali roadtrippin'

20 Mei 2009

Roos en Nien in paradise

04 Mei 2009

De Himalaya getrotseerd > op naar ABC!

20 April 2009

Happy 2066!
Nienke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 32309

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 20 December 2014

Stage EAWAG

11 Juli 2011 - 26 Januari 2012

Downunder

03 Januari 2009 - 19 Juni 2009

India & Nepal

Landen bezocht: