Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Canberra, Australië van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

08 November 2011 | Australië, Canberra

Het leven van de student is niet altijd om over naar huis te schrijven, zoals jullie afgelopen maand wel gemerkt hebben. Het leven gaat hier lekker zn gangetje; uni, keuken, feestje, uni. En ik heb veel assignments moeten inleveren afgelopen weken. Dat betekent dat de spannende verhalen wat schaarser zijn dan anders en er tussendoor heel veel papers geproduceerd zijn. De zomer is eindelijk doorgebroken, dus de rokjes zijn weer uit de kast. Zelfs als het stortregent op een dag als vandaag is het nog aangenaam warm.
Ik zal jullie even meevoeren langs de hoogtepunten van de afgelopen tijd.

Het beste feestje van het jaar was Valeté, een ball in het parliament house! Iedereen super chique voor diner and dancing (zie fotos). Het parliament house is een van de eye catchers van Canberra: het ligt in een heuvel, met een enorme vlag (ik heb eens gelezen dat die zo groot is als een dubbeldekker bus) erop. Verder ben ik 2 weken geleden naar de opera in het Sydney Opera House geweest! Vanbinnen is het vrij functioneel, maar de views over Sydney by night zijn geweldig. En de opera was prachtig (het was La Bohème), ontzettend magical in het opera house. En afgelopen weekend ben ik met een paar vriendinnen eindelijk naar het strand geweest! Het dichtst bijzijnde strand is Batemans Bay, 2 uur rijden van Canberra. Wat het totally waard is, want het ziet er fantastisch uit (zie foto). Zo vlak voor examentijd moet je natuurlijk wel studeren, maar hé, als dat ook op het strand kan.. We hadden een auto gehuurd met een goeie stereo en loeihard liedjes meegezongen. Roadtrip op zn best.

En nu zijn we dan alweer aangekomen bij examentijd. Je kent het wel: liters koffie, een snufje stress, een lepeltje vermoeidheid en dan naar je computerscherm staren tot je gaar bent. Wat overigs wel heel goed is voor mijn conditie, aangezien ik elke dag even ga hardlopen omdat ik na een dag op mn reet zitten écht even energie kwijt moet. Vooral tegen scheikunde zie ik op, gelukkig is die vrijdag al.
Het is een raar idee dat ik hier over 3 weken al weg ga. Ik voel me ontzettend thuis, en ik heb nog steeds niet alle bezienswaardigheden van Canberra gezien.. Maar de reisplannen zijn gemaakt, en ik kan niet wachten om op pad te gaan en meer van dit land te zien na het voorproefje van Queensland. Op 29 november haal ik een awesome groen met paarse Jucy campervan op in Melbourne en doe samen met Marloes (vriendin van UCM) de great ocean road. Daarna richting Tasmania en terug naar Sydney voor kerst.

Over kerst gesproken, daar zijn ze hier al helemaal op voorbereid. Op campus staat al een versierde kerstboom. Beetje random zo onder de brandende zon, ik heb nog nooit kerst gevierd in mijn bikini.

Keep it cool,
Liefs

  • 08 November 2011 - 11:13

    Nienemien:

    Yaaayy Nienemien, nog drie weekjes, geniet ervan, en dan Nien weer op reis, haha :).

    Miss you. De cheap-ass biskwietjes uit Rwanda liggen nog op je te wachten ;).

    ×××

  • 08 November 2011 - 11:16

    Chloortje:

    Lieve nienk,

    Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat en je schrijft heeel erg leuk:) Zie je al helemaal voor me daar in het verre aussie.. We hebben je gemist afgelopen vrijdag dus bij de volgende reunie gewoon even een retourtje oke?

    Liefsss xx

  • 08 November 2011 - 11:29

    Katrina:

    Hoi Nienke, ik krijg ook ontzettende heimwee!!!!!! van jouw verhaal. Die Juicy campervans heb ik ook vaak gezien onderweg. Leuk dat je ook nog in Melbourne komt en langs de Great Ocean Road gaat reizen, het is er prachtig, die eindeloze oceaan en schitterende rotskust. Tasmanië schijnt idd ook heel mooi te zijn.
    Heel veel plezier met alles, cheers!

  • 08 November 2011 - 12:16

    Meik:

    Lekkerding in je paarse jurkje :):)

  • 08 November 2011 - 15:23

    Katelijn:

    Nieeen,
    Kerst in je bikini is awesome! NYE oook ;)
    En een juicy vaaan zo cool :D

    Hoelang ga je doen over de GOR? (ik heb het in één dag gedaan; kan ook in 5 dagen ;) ) Vergeet daar het Great Otway National parc niet; gi-gan-ti-sche bomen, varens en heul veul koala's.

    En Melbourne, och.. Wat moet ik er over zeggen. I'll let her magic work on you ;)

    (Ik weet niet hoelang je er blijft maar .. tips; eten in St. Kilda op Carlisle St (tussen de studenten/backpackers/surfdudes) of op Victorian Night Market als die er is op donderdag. Uitgaan op Chapel St. (ook St Kilda). Koffie drinken bij de Laneways (Flinders Station). Mensen kijken op Federation Square (Flinders Station). Uitpuffen in de Botanical Gardens. Heel veel coole vintage shop/ hipbio-eet dingen in Fitzroy op Brunswick St.
    En er zit een heel chill cafe'tje onderaan een pilaar van de loopbrug die over de yarra-river gaat!)

    enjoooooooy
    Maar geniet ook nog even van je laatste 3 weekjes!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Downunder

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2012

Zand.

26 December 2011

Merry Christmas!

20 December 2011

Je leven in een rugzak

13 December 2011

De Great Ocean Road

08 November 2011

Time flies when you're having fun
Nienke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 32315

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 20 December 2014

Stage EAWAG

11 Juli 2011 - 26 Januari 2012

Downunder

03 Januari 2009 - 19 Juni 2009

India & Nepal

Landen bezocht: