Een weekje alleen - Reisverslag uit Jaipur, India van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu Een weekje alleen - Reisverslag uit Jaipur, India van Nienke Andriessen - WaarBenJij.nu

Een weekje alleen

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 Februari 2009 | India, Jaipur

Een aantal van de kinderen zijn moeilijk te voeden, onder andere Mihir (een blind jongetje) en Druv (een gehandicapped jongetje), beide 3 jaar oud o.i.d. Tot voor kort aten ze geen vast voedsel, maar nu wel. Toch is het elke dag weer een heel gedoe, meestal geef ik ze ontbijt. Dan moet je dus proberen met een hand een wriemelend kind in bedwang te houden en met je andere hand met een lepel zonder te knoeien melk naar binnen te gieten. Gelukkig begin ik er nu wel goed in te worden, heb gemerkt dat als ik liedjes zing ze stil zitten, dus zit nu gerust elke morgen een half uur lang liedjes te zingen :p Heb afgelopen week balonnen meegenomen, dat was een hit (goeie actie, fam. van Giessen!), en ook een voetbal. Heb ze geprobeerd te leren voetballen, want ze kenden het spelletje niet! Maar dat was niet zo makkelijk, ze wilden de hele tijd gooien met de bal, maar hoe leg je in het Hindi uit dat ze de bal alleen met hun voeten aan mogen raken? Toch vind ik het heel mooi om te zien dat je met handen-en-voeten-taal zo ongeloofelijk veel duidelijk kunt maken. Het is een universele taal en dat valt me elke keer weer op als ik in the orphanage ben.

Vorige week de laatste paar dagen met Zoe en Bryanne doorgebracht. Op dinsdag een hapje gegeten samen met de jongens met wie zij verder reizen. Ik vind het tof om mee te maken dat alle reizigers aardig tegen elkaar zijn. Ook als je ze helemaal niet kent wordt je meteen begroet als en vriend.
En toen was ik opeens alleen. Dat wil zeggen, Amita woont boven mij, en gebruikt ook gewoon mijn keuken (of eigenlijk, ik de hare) en livingroom. Maar verder ben ik in mijn eentje. Zo lees ik nu lekker de hele dag boeken, slaap echt belachelijk veel en ben 2 keer de stad in geweest naar een cafeetje waar ze koffie serveren :D Op vrijdag ben ik met Amita en Pranay (van Shake Hands) naar de bioscoop hier geweest. Super mooi van binnen, het was net de Efteling! Inclusief zo’n pop boven de deur die in de Efteling meestal een verhaaltje verteld :p De film had helaas geen Engelse subtitles, maar was toch nog redelijk goed te volgen. Het publiek was hilarisch, telkens als de leading actor in beeld kwam begonnen ze te joelen en er gingen voortdurend mobieltjes af in de zaal.
In het weekend vooral uitgeslapen. Ik zit wel goed hier, en vind het niet erg om even alleen te zijn, het is wel lekker rustig even. Toch begin ik nu wel te merken dat ik ook weer zin heb om lekker met mensen te kletsen, dingen te doen. Ik begin me een beetje te vervelen. Heb geen zin om elke dag de stad in te gaan, maar als ik hier thuis zit de hele tijd ben ik het na een dag ook wel weer zat. Gelukkig komen vanaf donderdag Eric, Dominique en Pascal me opzoek hier in Jaipur! Bekende gezichten na 6 weken alleen maar nieuwe mensen. We gaan van het weekend touren richting Taj Mahal! Ik heb er zin in, ik hou jullie op de hoogte van onze avonturen.

Ik ben echt belachelijk slecht in bargaining, onderhandelen over de prijs. Ik denk dat het me gewoon te weinig kan schelen. Mensen zien je hier als een wandelende portemonnee, en inderdaad, in vergelijking met hen heb ik ook veel geld, dus wat kan mij die 20 rupee meer nou schelen? Met dus als gevolg dat ik overal te veel voor betaal :p Ik ben blij dat we in Nederland gewoon vaste prijzen hebben.
In een auto-riksjaw zitten hier is helemaal niet erg, er is zo veel te zien! En elke keer weer wat anders. Als ik door de stad rijd op weg naar the orphanage elke ochtend zie je zoveel mensen hun leven leiden, allemaal op een andere manier. Heel interessant, ik zou zo een hele dag kunnen touren hier alleen maar om gekke Indiase dingen te zien. Onder andere: een wasdroogrekje (met de was er nog aan) op een fiets, een draaimolen op een fiets en: ontzettend veel plassende mannen. Soms tel ik ze wel eens op weg naar the orphanage en op een ritje zie ik er wel 10!

Voor komende week dus eindelijk de Taj, een van de 7 wereldwonderen, op de planning staan, ik laat jullie weten hoe het was!
Veel liefs

  • 10 Februari 2009 - 15:11

    Jente:

    in één woord: WAUW!
    wat een prachtig verhaal weer :D !

    veel plezier alvast met Erik, Dominique & Pascal, maar ik zal je ook nog even mailen :)
    dikke kus van je zus!

  • 10 Februari 2009 - 15:13

    Maartje:

    Hee nien!
    Leuk verhaaltje weer :)
    ik ben heel benieuwd naar je bezoek aan de taj mahal.
    en zet m op met je kindjes, ik vind het echt heel mooi hoe je met ze bezig bent!
    Liefs

  • 10 Februari 2009 - 15:15

    Manon:

    Hee Nienke! Goed om te lezen dat het je goed gaat! Die ballonnen zijn heel herkenbaar, ik herinner me dat dat bij mij ook een hit was :) Ben ook erg onder de indruk van hoe je zo werkt in de orphanage, klinkt heftig, maar geeft ook veel voldoening denk ik. Nou, veel plezier van de week bij de Taj Mahal! Liefs

  • 10 Februari 2009 - 15:41

    Franka:

    Nien mooi man! :D
    Handen-en-voeten, de taal die jij inmiddels vast als een van de besten beheert.

    Ik blijf lekker lezen,
    veel plezier met de komende Taj en vrienden.

    Liefs,
    Franka

  • 10 Februari 2009 - 15:42

    Henk Lette:

    Hoi Nienke, inderdaad weer goed te lezen, interessant en hier regent het.
    Ik merk dat je verhalen passen bij de kleur van je site, maar dat zal wel gewenning zijn. Ikzelf zou ook zeer benieuwd zijn naar de Taj Mahal dus hou ons maar op de hoogte.
    Groeten.

  • 10 Februari 2009 - 15:43

    Meik:

    Lieve Nienkkk, wat een mooi verhaal weer! Heel bijzonder hoe moeilijk maar ook hoe leuk je het kunt hebben met die kids! Echt heel goed wat je doet :)

    Het zal wel heel gezellig worden als pascal met zn ouders komt, leukk! Kon ik ook zomaar even langskomen, hihi!

    Succes weer komende week en vooral heel veel plezier!
    xxx

  • 10 Februari 2009 - 17:54

    Hanneke Fr.:

    wat leuk om weer wat te lezen over je leventje in India! Grappig dat jij ook zingt voor de kinderen als je iets wilt bereiken. Geniet 't weekend en tot gauw.

  • 10 Februari 2009 - 21:24

    Mara:

    Hee Nienke!

    Wat doe je het goed en ongelofelijk knap daar. Ik ben erg onder de indruk van je verhaal!

    Liefs, Mara

  • 11 Februari 2009 - 06:31

    Ria:

    Hoi Nienke, wat een belevenissen en lijk je zo toch wat minder ver weg. Leuk om je verhalen zo mee te beleven! Fijn dat je binnenkort even lekker nederlands kan praten en bekenden om je heen hebt. liefs Ria

  • 11 Februari 2009 - 07:38

    Frank:

    Hoi Nienke,
    Alweer een prachtig verhaal. Leuk dat die ballonnen een succes zijn. Als je er nog meer nodig hebt...... we sturen ze wel op!
    Daaaaag,
    Frank.

  • 11 Februari 2009 - 07:40

    Oma Ank:

    Nienke,wat leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Het lijkt net of ik er bij ben,vooral omdat ik de sfeer zo herken!
    Veel plezier in het weekend met je oppasfamilie! Oma Ank.

  • 11 Februari 2009 - 08:37

    Anne Lycia:

    Nienke!
    Echt een heel mooi verhaal, het is zo indrukwekkend wat je doet! Ik hoop dat je heel veel foto's neemt van de Taj! Ook al zo bijzonder!
    Kus!

  • 11 Februari 2009 - 14:25

    Marian:

    Hoi Nienke!
    Wat schrijf je leuke verhalen over wat je allemaal beleeft!
    Veel plezier deze week met je vrienden die langs komen!

    Groetjes, Marian & de rest (Leiderdorp)

  • 11 Februari 2009 - 15:31

    Floor:

    haa chlienke,
    ik merk het wel weer, je moedergevoels komen boven he? hoop niet dat je een van onze favo liedjes voor ze zingt;)? denk dat ze dan geen hap meer eten haha. Ben je al een beetje bruin geworden van het zonnetje hier? ik begin met de dag witter weg te trekken, dus voor mij staat de zonnebank op de planning! Have fun met deTaj! xx

  • 11 Februari 2009 - 15:31

    Floor:

    haa chlienke,
    ik merk het wel weer, je moedergevoels komen boven he? hoop niet dat je een van onze favo liedjes voor ze zingt;)? denk dat ze dan geen hap meer eten haha. Ben je al een beetje bruin geworden van het zonnetje hier? ik begin met de dag witter weg te trekken, dus voor mij staat de zonnebank op de planning! Have fun met deTaj! xx

  • 13 Februari 2009 - 18:28

    Annelies:

    Hoi Nienke, als het goed is heb je nu je bezoek al 'binnen'. Geniet er van! Ik vind het prachtig wat je daar doet met die kinders. Ze zullen je nog gaan missen. Veel plezier bij de Taj Mahal, kun je een wereldwonder van je lijstje strepen als 'gedaan'... liefs en tot het volgende bericht!

  • 17 Februari 2009 - 16:14

    Judith:

    hee lieve nien!
    wat een mooie verhalen weer.. ik merk dat je wel goed zit daar! heb je al een toffe indiase outfit kunnen scoren? ik ben super benieuwd naar je volgende verhalen dus wacht in spanning af.
    Hier in NL is het koud en nat dus geniet er maar extra van!

    liefs en een hele dikke kus! x juud

  • 19 Februari 2009 - 17:17

    Anouk:

    Nienke!!:D
    Super tof verhaal!! Ik vind het erg grappig hoe je schrijft, precies hoe jij de dingen ziet. vet tof! Ik mail je !!
    Doeidoeiiiii, dikke kus Anouk

  • 19 Februari 2009 - 21:40

    Alexander:

    Hoi Nienke!

    Fantastisch om te lezen allemaal! India staat inmdiddels ook maar op mijn nogtezienlijstje haha. Als het daar al niet op stond.

    Maarre, ik ga jou ook nog even wijzen op onze site: www.lexenodde.waarbenjij.nu
    !

    tot snel (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

India & Nepal

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2009

Home, Home! Home? Home.

05 Juni 2009

Bali roadtrippin'

20 Mei 2009

Roos en Nien in paradise

04 Mei 2009

De Himalaya getrotseerd > op naar ABC!

20 April 2009

Happy 2066!
Nienke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 32252

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 20 December 2014

Stage EAWAG

11 Juli 2011 - 26 Januari 2012

Downunder

03 Januari 2009 - 19 Juni 2009

India & Nepal

Landen bezocht: